fredag 26 november 2010

hej Kära Vänner!
Här har redan vintern kommit och idag har det varit kallt. Marken är vit sedan början på veckan och 7 minus grader.
ja då är alla ljusstakar och stjärnor uppe, men tro inte att jag bytt till några jul gardiner vet inte när det skall bli av i år. Åker till svär föräldrarna idag och kommer hem på söndag kväll. ja känner mig inte alls nöjd med adventsförberedelserna, hoppas att det blir mer tid nästa vecka men är lite tveksam eftersom jag har kvällsmöte flera kvällar i nästa vecka och likadant veckan därpå. Ja det är mycket som skall hinnas innan jul.
men jag har hunnoit en del med min "hemliga" planer idag och har faktiskt fått gjort lite nyttigt, känner mig så glad för det.
Nu vill jag bara önska alla en fin adventshelg så hörs vi senare.
Kram
Hanna

21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stjärnor och stakar är uppe här också, gardiner tror jag jag behåller dom jag har. Och vädret har vi lika också. Önskar dig en mysig adventshelg.
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu är det massor av snö... och det kan få räcka så nu..
Ha en trevlig 1:a advent
Kram
MArie

Villa Vinkelhaken sa...

Trevlig helg!

Kram Jenny

Fågel Blå sa...

Åhh så fint!!!
Önskar dej en fin helg!
Kram kathrine

Roses & Angels sa...

Här är det också pyntat och klart inför söndag. Önskar dig en fin adventshelg också kram

Sjabbig men chic sa...

Men det kommer garanterat att bli jul ändå:) Mys på i helgen!

Kramis Lisa

Vita Falkens Lantliv sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt mysig helg!

Kram Susanne

Bitte sa...

Jag har inte riktigt hunnit allt jag har tänkt heller, men kanske blir det lite tid över i helgen också :-).

Hoppas du får en fin adventshelg!

Kramar
Beatrice

A House With A View sa...

åh, verkar som alla har full koll på läget och har börjat adventspyntet, jag är låååååååångt efter, hihi. Tack för rar hälsning hos mig :))

Många kramizar från aka

annimade sa...

Vad fint och välkomnande det ser ut!
Jag blev faktiskt lite inspirerad av dig i tisdags när vi pratade adventsstjärnor så nu står en ljusstake uppe och två hyacinter står i fönstret. Det får räcka nu.

Fröken Tindra sa...

Visst är det lite tråkigt när man inte hinner med som man önskar. Hoppas att du löser det ändå! Du har ju iallafall kommit en bit på väg.
Låter spännande med dina hemliga planer. Kul att det går framåt med dem!
Jag har inte ens rotat fram mina adventsljusstakar än. De ligger långt bak på snedtaksvinden. Men julstjärnor, hyacinter och dörrkrans är inhandlat. Skall göra lite fler julkort i helgen tänkte jag.
Hoppas ni får trevligt hos svärföräldrarna!
Kram!

Unknown sa...

Man får försöka att uppskatta det man har hunnit med, fast det ä ju inte så lätt alla gånger då man vet vad man inte har hunnit... Ha en riktigt trevlig advent! Kram Lenita

Nicole sa...

Det blir nog jul fastän man inte hinner med allt man tänkt...
Vet du, vi har nästan 10 grader kallare än hos er, brrr.

trevlig 1:a advent!

Kram, Nicole

Bea sa...

Hej!
Ja, ibland hinner man inte riktigt med, men ta det som det kommer, det blir nog bra ändå :)
Ha en fin kommande vecka! /Bea

livet på utanäs sa...

Ha en fin vecka !

Kram Sussi O

Jenny sa...

Hej Hanna!
Hoppas du haft en trevlig adventshelg!

Kraam Jenny

Lissboden sa...

Hej Hanna!
Vad roligt att du tycker att jag har fint. Jag tycker dock inte att det är någon brådska med att pynta, man kan ta lite i taget.
Må så gott!
Kram från Maria

Mjuka sa...

hej på dig!
jag har bara tagit fram stjärnor i fönstret och pimpat min andventsljusstake.
kram Malin

Lilla Rummet sa...

Vill bara titta in och önska dig en fin kommande vecka.
Kram Britt

Livet på Vestergård sa...

Man behöver ju inte byta gardiner heller :) Njut av tiden före jul och gör bara så mycket förberedelse du vill göra.
Kram Kicki

Hemmet Är Min Borg sa...

Hoppas att din advent har varit fin,jag har flyttat nu och börjar få lite ordning här
Kram Jeanette