måndag 2 april 2012

Systrar!
Ibland önskar jag så att jag hade en syster, min bror är toppen, men jag hade gärna haft en syster också.
Helst när jag ser mina tre tjejer och helst de två yngsta som är så nära i ålder de är födda åren eftervarandra. De följs åt i ganska mycket. De flesta aktiviteter är samtidigt. Det är egentligen bara i skolan som de går i olika klasser.
Ofta är jag fascinerad över att de i stort sett alltid håller sams. De hänger ihop i vått och torrt. Visst har de sina kompisar. Men de två har alltid varandra. Finna det ingen annan att leka med går syrran utmärkt att leka med.
Tänk att vara två och hitta på galenskaper med sina föräldrar.
När vi ser på minuten en fredag kväll vet man inte om det är tvn eller deras egen tävling som pågår samtidigt som man skall titta på. Ja, det kanske snart är dags för minuten för de två de utför många av tävlingarna med bravur.
Eller på lördag kväll när vi ser smartare än en femte klassera  de sitter i varsin egen "bänk" och är helt med i programmet.
Att ha en syster i vått och torrt måste vara fantastiskt.
Tänk vilken LYCKA!
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

1 kommentar:

HEMLÄNGTAN sa...

Åååå, ja jag har haft så otroligt roligt med min syster. Visserligen var det 6 år mellan oss men vi har ändå varit bästa vänner och följts åt med bland annat husköp och barn. Som du kanske vet gick hon ju bort för ett år sedan, och det är så otroligt tomt utan henne...

Kram!