söndag 24 juni 2012

Gästinlägg

Hej allihopa!
Idag är det Amanda, Hannas dotter, som skriver. 
Igår på kvällen bakade jag björnbärsmuffins och jag tänkte därför dela med mig av receptet på dem till er.
Björnbärsmuffins (ca 12 st):
100 gram  margarin
1½ dl  socker
4  ägg
5 dl  vetemjöl
1 tsk  bakpulver
1 tsk  vaniljsocker
1 dl  mjölk

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda margarinet och sockret. Tillsätt sedan äggen ett i taget under omrörning. Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Häll sedan i mjölken. Du häller sedan i muffinssmeten i vanliga pappersformar (som jag gjorde) eller i en muffinspanna. När du hällt i smeten gör du en liten fördjupning i mitten av muffinsarna och lägger i björnbären. Grädda dem i mitten av ugnen i 15-20 minuter.


Jag har precis som min mamma en blogg, den är väldigt nystartat och inte så mycket för världen. Men ni är välkomna att kika in på den:

21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gott! Lyckostar i din familj som blir bjudna på dessa.
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilka smarriga kakor.Ha en fin dag .Kramar Rita ♥

STENLYCKA sa...

Ha en fin söndag kära vän!
Här är vädret grått och regntunga moln sprider sig över himlen även idag. Blir nog en innedag.
Kram Raina

Skaparglädje sa...

Hej!
Jag har förstått på din mamma att du är jätteduktig att baka och det syns bevis på det nu.
Kram!

svart vitt och rött sa...

Vad kul med gästinlägg!! Supergott ser det ut att vara :-) Jag ska kika in i bloggen... estet låter ju kul :-) Kram

nattugglan sa...

Din mamma kikade in hos mej..o det är kul med nya bloggare.. jag skall även kika in hos dej.. Va duktig du är som bakar.. ni hade mycket på högrasidan.. med recept o bakat.. jag tycker oxå om att baka.. ha en bra dag!

Snäckskalsdalen. sa...

Björnbärsrecept samlar jag nästan på för jag har inga, men det brukar bli många björnbär här! Så tack!
Agneta kram

Madame Edith sa...

Smaskigt!!!

Kram/M

Hem och Lycka sa...

Ser gott ut och grattis till din fina blogg!

kram Mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det låter gott!
Hoppas att det blir lite björnbär i år på rankorna.
Kram Anette

Sofia sa...

Hej Amanda och Hanna!
Första gången jag kikar in här...
Ser riktigt gott ut det där!!!
Kram Sofia

Room of karma sa...

Tack för din snälla och fina kommentar inne hos mig, det värmde!
Och tack vare den så hittade jag till din fina blogg!!

Men vilka smarriga fina sommarkakor du bjuder på idag, man tackar:)! Nu skall jag titta runt här hos dig.

kram kram CC

Lilla huset på prärien sa...

härligt! vad gott - snällt att du delar med dig av receptet också :)

jenny

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul att gästa mammas blogg med gott recept...tack för det vännen <3

Mamma C sa...

Mmmm,så gott detta såg ut.
Tack för receptet.
Kram Mamma C

Rosor och Spetsar sa...

Låter mumsigt, tack för receptet
Kram
Annelie

Hjärtruds Stuga sa...

Hej !
Kul att du besökte min bligg så jag hittade hit.

Ha en skön avslutning på helgen

Kram Karin

Birgitta sa...

Hej! Muffinsen ser jättegoda ut. Ska kanske prova att baka dem.
Kram

Patricia sa...

Tack för titten och grattiset till lilla söta Alice .. =)

Kram Patricia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så gott.
Hoppas helgen varit fin!

A House With A View sa...

Mmmmm ser suuuupergott ut!!! Tack för receptet!! kul med gästinlägg:)

Kraaaaaaaaaaaaam aka