lördag 28 juli 2012

Skålar i glas



Lite saker från min lilla hall.
Glasskålarna är ett minne från min mormor som jag har ståendes i hallen. Detta är en gammal bild och tyvärr har en av dem gått sönder idag, vilket är mycket tråkigt.
Det är klart att penga mässigt så spelar det ingen roll, utan i dessa glasskålar finns det ett helt annat värde för mig. Det är minnen från min mormor som bestod av söndagar med kortspel, mycket hembakade kakor, långa dopp på badbryggan, båtturer, när vi satt ute på en holme och lyssnade på svensktoppen under tiden som min morfar var ute och drog upp nät.
Kram
Hanna

3 kommentarer:

Hannis sa...

Det är något speciellt med saker som är knytna till fina minnen.
Förstår att dom är viktiga för dig!
Och fina är dom också.

Kram Hannis

Änglarum sa...

Hej Hanna! så fina minnen..som du skriver så är pengar inget emot kära minnen från våra älskade som inte finns kvar hos oss ♥ kram Jessica

Fröken Tindra sa...

Tråkigt att en av skålarna gått sönder. Affektionsvärdet går ju tyvärr inte att ersätta. Men du har ju minnena kvar.
Kram!