fredag 1 november 2013

irriterad!

Jag tycker jag är ganska så noggrann vad gäller miljön, inget slöseri, sparar på det mesta, fixar och trixar för att det skall räcka länge. Framförallt vad det gäller kläder.
Sopp sorterar, trodde det var äldsta dottern och maken som skulle fixa med det, var ju de som drog igång, men det är nog jag som tagit över.
Samlar skräp och pant flaskor när jag är på promenad, så ibland undrar jag vad folk tror.
Men så kommer vi till en sak där jag är ur-kass.
Varje gång jag står i kassan i affären kommer jag på, ja nu glömde jag påsar igen och det är inte så att jag inte har, nej då, jag bara glömmer.
Tänker jag skall bära ut i bilen så det finns där, men nej då, när jag står i kassan kommer jag på mig igen.
Men kanske lägger jag ut några tygkassar i bilen idag, man vet aldrig.
Fast troligast är att jag tyvärr glömmer igen..
Njut av dagen!
Kram
Hanna


5 kommentarer:

Anna Stenberg sa...

Man kan inte komma ihåg allt eller göra ALLT för den delen. Huvudsaken är att man gör NÅGOT! Var gärna med i min utmaning/ utlottning! Trevlig helg! Anna

annika sa...

Jo det känns igen. När vi någon gång tar bilen för att handla då har vi större matkassar med oss men då vi tar cykeln glömmer vi. Konstigt!
Kram
annika

Home2tiny sa...

Oj vad jag känner igen mig, dessutom är kassarna idag i så dåligt skick att de ofta går sönder o då får jag krypa omkring på parkeringen o jaga tomater. Nä jag ska skärpa till mig o också ta med mina tygpåsar som så fint ligger här hemma. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

Gunillasljusglimtar sa...

Ja du den känslan känner jag igen! Så du är inte ensam Hanna:) Hoppas du får en trevlig allhelgonahelg vännen ♥ Kram Gunilla

Monica sa...

Jag är kanske inte så duktig på annan sopsortering, men kassar i bilen, det har jag!
Ha en fin helg, kram, Monica