lördag 4 januari 2014

Kalas tips!

dekorera kladdkaka, saft, grädde
I dag skall dottern som blir 13 år ha tjejmiddag för några kompisar.
Jag tycker det är så otroligt roligt med kalas för barnen (ungdomarna).
Vi har haft olika teman varje gång, enkelt och smidigt skall det vara.
I år skall det vara sex stycken flickor som skall laga mat, förrätt, huvudrätt och efterrätt.
Vi har delat in dem i par 2 och 2.
Ett par gör förrätten, ett par huvudrätten och ett par efterrätten.
Till förrätt skall det bli tunnbrödsrullar, med olika fyllning som de skall skära upp som snittar.
Till huvudrätt, klyftpotatis, fläskfilé och sås.
Efterrätt kladdkaka med hallonmousse på.

Som många av er vet är jag lärare vilket oftast drabbar mina barn (stackare). Så jag har redan skrivit listor precis vem som skall göra vad. Så det inte blir några frågetecken sedan. 
Får hoppas att flickorna tycker det blir roligt.
För jag tycker det är så svårt när jag ser att barnen blir ledsna och vilsna och inte vet vad de skall göra, det skapar också ofta en sådan oro.
Jag och dottern har förberett med att duka bordet och fixa iordning och förstås inhandlat alla ingredienser, så nu skall varorna bara plockas fram.
Ha ne fin kväll, det skall vi och jag hoppas få höra många glada skratt från köket och har jag riktigt tur kanske även ett smakprov.
Kram
Hanna



2 kommentarer:

Änglarum sa...

Så trevligt <3 grattis till tonåringen..kram Jessica

Lily sa...

Låter kul :) Så bra med listorna, uppskattas garanterat <3
Ha en fin helg
Kram Lily