fredag 17 januari 2014

Talang!

kladdkaka, fiol, trummor, gitarr, piano, sång, estetklass
I förra veckan hade äldsta dottern en uppsättning med sin estetklass, hon läser musikestet och sjunger, spelar fiol, gitarr, piano och trummor.
En av döttrarna kunde tyvärr inte följa med, men morfar var hemma med henne.
När vi kom hem hade hon bakat denna jätte goda kladdkaka. Som jag sagt förut mat och bakning det är hennes talanger här i livet. Oj jag glömde visst sport.

Men åter till äldsta dotterns uppsättning. Vi hade inte riktigt förstått vad det skulle vara, visste bara att det inte var en vanlig musikuppsättning.
Dottern var missnöjd och sa att det inte var något att se.
Det visade sig vara en teater en helt fantastisk sådan, de skulle verkilgen fått förmån att sätta upp den igen för den var så otroligt bra. Jag skrattade så jag visste inte vad jag skulle göra och likadant både med mormor och lillasyster så den passade verkligen alla åldrar. 

Men när vår dotter kom in på scenen hon som är blyg och försiktig trodde jag att jag skulle svimma, hon agerade och spelade teater på ett fantastiskt sätt.
Lärarna har sagt till henne att hon måste satsa på teater, så där har vi ännu en talang, som vi inte hade en anning om.
Dessa fantastiska barn som sprider sådan glädje omkring sig, det är verkligen en förmån att få vara med dem.
Ta hand om dig i snöyran!
Hanna

Inga kommentarer: