tisdag 18 februari 2014

Semlor

Jag säger det igen" sportlov är härligt".
Idag har de två äldsta döttrarna gjort semlor till fikan, mums.
Dagen har varit ganska lugn bara jag och barnen hemma och tre av dem har haft kompisar, så detta var inte alla semlor som står på fatet utan det var ett fat till eftersom vi blev åtta stycken och ändå räckte de inte till maken.
De två yngsta tjejerna har varit med varsin kompis i simhallen, vad jag gillar att bo så som vi bor rakt ut i "skogen", naturen om man vill det och fem minuter till simhallen, ishallen, biblioteket, affären mm och när det är sportlov är det så bra att ha nära till allt, barnen tar sig dit de vill själva toppen och det finns så mycket att välja på vad man kan göra.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna


7 kommentarer:

annika sa...

Hej på sportlovet!
Så flitiga ni är, du och barnen. Vi har också lov nu så i dagblad det en skidtur i Kilsbergen med barnbarnet och hennes mamma. Nu renoverar vi i hallen.
Tur att inte jag är i närheten då de har gjort så fina semlor.


Kram
annika

Melody and M.E sa...

Jösses så gott det ser ut… skulle gärna ta en semla!
Hade glömt att det är tisdag, fast semlor kan man ju äta på alla veckordagar nu för tiden!
Kram M.E

Skaparglädje sa...

Vilken fart det är på dig. Du håller alltid på något. Planterar om växter, städar garderober, bakar och pysslar. Här går allt i slowmotionfart, tycker jag. Vet inte var orken/lusten finns.
Kram!

Annas röda stol sa...

Mums!!!! Jag hade inte tackat nej till en semla nu :) En fin kväll till dig. Kram Anna

Anonym sa...

Det är något speciellt med sportlov :)Saknar det :)
Semlorna ser smarriga ut
Ha det gott
Kram Lily

Vardag och flärd sa...

Åh, så läckra semlor, förstår att de gick åt snabbt!
Det finns inget bättre än att bo nära naturen, det gör vi men har långt till allt, även till kommunikationer så när barnen bodde hemma var det ett evigt körande, jag tyckte att jag bodde i bilen. Men vad gör man inte för sina barn?
Ha det fint!
Kram Eva

Country Hill sa...

Tack snälla det var en fin och inspirerande mässa!
Kram Lena