lördag 29 mars 2014

Trädgård

Denna bild är givetvis inte från i år, för så grönt har vi inte ännu.
Men oj vilken vår vi fått, riktigt varmt ute, jag jobbar i trädgården i kortärmat och får ändå söka skugga emellanåt.
Har burit ut alla trädgårdsmöbler till den nya altanen vi byggde förra sommaren.
Har tagit fram grillen (väntar nu bara på att maken och de yngre tjejerna) skall komma hem så det kan blir årets första korvgrillning.
Jo, grillen fick jag ha lite hjälp med för att orka bära ut, men sonen ställde förstås upp.
Sedan har jag varit på blomsteraffärn och köpt lite jord (5 stora säckar), panseer och lite murgröna.
Jorden har jag redan hällt på i mina pallkragar.
Har även rensat lite i landen, men n tog jag en liten pause.
Är det någon här som planterat potatis ännu?
Ta hand om er i det fina vår vädret.
Kram
Hanna
 
 
 
 


1 kommentar:

Änglarum sa...

Härlig bild Hanna!här jobbar jag lite i alla ändar i dag,loppis tur på morgonen.lite städ o hemma fix (efter renovering).lite vid spisen och några penseer skall få jord! pausar här nu :) må så gott < kram Jessica