tisdag 8 juli 2014

Kräm

Direkt när jag vaknade gick jag ut i trädgården och plockade krusbärskräm till de yngre medlemmarna i familjen när de vaknar.
Recept
0.5 dl krusbär
5 dl vatten
1,5 dl socker
3 msk potatismjöl

Blanda ihop socker och vatten låt det koka upp.
Häll i bären
Låt de koka mjuka på svag värme
Blanda potatismjöl i lite kallt vatten och häll sedan i det i krämen.
Rör hela tiden när du häller i potatismjöl blandningen och häll i jämn fin stråle.
Sedan låter du krämen koka upp
Sockra uppe på krämen när den är klar, annars blir det skinn på krämen.
Ha en fin dag
Hanna

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Gott, min mamma gjorde alltid krusbärskräm när vi var små!
Kram Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa tänk att det sa jag till gubben igår att vi får plocka av krusbären o göra kräm för det fick vi alltid på sommaren när jag var liten! Tack för receptet:) Kram Hanna från mej ♥ Gunilla