söndag 2 november 2014

Lat och ledig!

Om man bara gör det man tycker är roligt, som i mitt fall, baka, sy, trädgården, har ett jobb  man tycker mycket om, mm.
Kan det inte bli för mycket då, behöver man inte vilan på samma sätt?
Så trodde jag att det var, så länge man gör det man älskar och brinner för kan man göra hur mycket som helst.
Men har den hårda vägen förstått att det är inte riktigt så, jag trodde att de var de människorna som inte riktigt tyckte något av det de gjorde ( men ändå körde på)var roligt som inte orkade mer. Men så behöver det inte vara har jag förstått även de andra kan få för mycket, de som trivs med det de gör och gör massor bara för att det är så roligt.
Det värsta är att den här gruppen tycker det är så roligt att de märker inte vart de är på väg vilket enligt en läkare jag pratade med kan innebära att de går "hårdare" in i den så kallade väggen, de ser inte varningssignalerna, de har ju så roligt på vägen. Gör bara det de gillar, men trots det kan det bli för mycket.
Detta trodde inte jag på första gången jag hörde det, men där har jag tyvärr fått ändra uppfattning.
Ha en bra söndag!
Hanna

1 kommentar:

Junitjej sa...

Det gäller att hitta en balans i livet.