söndag 7 december 2014

Helgdagar!





Dagar när inget står på programmet och jag får dra fram allt i stora rummet och bara sy, underbara dagar. Barnen lagar mat och fika hela tiden och jag behöver inte tänka på något annat än min "vän" symaskinen och symaskinen vill dessutom vara min "vän", för så är det inte alltid.
Jag tillhör dem som helst syr utan mönster. Tar fram något plagg jag redan har och klipper efter, ändrar och fixar tills jag blir nöjd.
Detta tyget fick jag av en kompis i somras och började sy redan då, men blev inte nöjd och lade undan det, men nu fick det komma fram igen och blir färdigt. Denna gång mer nöjd med resultatet.
Men snart är med syrum färdigt igen efter de två vattenläckor vi haft i huste. Skall bli härligt att kunna ha allt på plats igen.
Kram
Hanna

1 kommentar:

Huset bakom lindarna sa...

Så himla roligt det låter, att bara sitta där och sy. Nu känner jag mej tråkig för förr i världen från övre tonåren sydde jag en hel del kläder till mig själv och senare en massa kläder till barnen. men nu på äldre dar ingenting, kanske en gardin då och då och någon kudde.
Ha en fin adventssöndag!
Finas mammis