måndag 6 juli 2015

Lugn och ro

Jag är en människa med mycket runt mig  och älskar fart och fläkt. Men de senaste åren har jag även börjat inse betydelsen av att försöka varva ner ibland. Även om jag har svårt för det pch knappt vet hur man gör.
När vi var och promenerade i stan kom en kvinna fram från någon välorganisatipn och sa" du ser ut som en kvinna som angagerar dig" hon sa förstås det för att jag skulle bli glad.
Men mina tankar började snurra, visst vill jag vara en sådan människa. Men det finns en baksida oxkå... Som jag tyvärr fått erfara och det ordentligt.
Ha nu en toppen måndag

3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, du ska vara rädd om dig, Hanna!
Kram Eva

Evas Kvarnaro sa...

Ja du det där ordet LAGOM existerar inte. Jag vet precis vad du menar, har varit i farten i många år när det smäller till är det tyvärr för sent, men man lär sig.
Nu är dagarna emellan åt i lugn och ro, man får tänka sig för. Men som pensionär är det lättare, hi hi . . . men vänta inte tills dess.
Ta hand om dig och njut i lugn och ro, det är viktigt att prioritera.
Kram/ Eva

Mittgodastefinaste sa...

Ja sådär är jag också....

Kram Jenny