söndag 10 januari 2016

Överkast

Detta med överkast alltså, tror jag har blivit helt galen. Jag har två stora lådor där jag lägger överkast i garderoben. Jag har några stycken då jag brukar köpa det när vi är i USA, är mycket förtjust i all form av textilhantverk, så detta är något som passar mig toppen att köpa när vi är där.
Men innan jul när jag skulle lägga på överkastet som jag ville ha då, fick jag leta som en galning innan jag tillslut hittade det, flera dagar letade jag. Nu samma sak igen, leta, leta.
Men denna gång bara ett par timmar, men jag förstår inte. Hur är det möjligt att det blir så här varje gång. Detta år inte första året heller, utan en vanlig företelse, men när det gäller andra saker händer det i stort sett aldrig.
Sitter här och känner doften av dotterns underbara mat i köket, hon skall bjuda på sitt fantastiska potatismos, vad det blir till vet jag faktiskt inte, får bli en överraskning.
Hanna

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Typiskt när man måste leta! Tycker för det mesta att precis när man ränsat ut sina små skrymslen är de fulla med nytt igen!

Hos Jorunn sa...

Jeg kjenner meg godt igjen, det samme skjer hos meg..hehe... Takk for en hyggelig hilsen! Ønsker deg en ny fin uke:)
Jorunn

Min plats i solen sa...

Mmm, så gott att bli bjuden på mat av dottern och just potatismos är en av mina stora favoriter. Tröttnar aldrig på det. :) Ja, tänk vad saker kan gömma sig ibland men det var ju tur att du hittade till slut. :)

Sköt om dig och allt gott för 2016 Hanna!

Kram Lotta